Slider

Store Verdens ABC

Nedenfor kan du navigere dig igennem og læse en masse praktiske oplysninger om rejsen til Sydafrika. Her burde du kunne få svar på alle de spørgsmål du end må have. Vi står naturligvis altid til disposition ved email eller telefon hvis der skulle være yderligere spørgsmål eller kommentarer.

Info

Betaling

Betaling kan ske direkte til vores kontor, til samtlige banker og sparekasser i Danmark eller sendes pr. check eller postanvisning til Store Verden A/S, Sallingsundvej 10, 6715 Esbjerg N. Ved enhver indbetaling skal det oplyste billet/rejsebevisnummer påføres.

På Matswani Safari Lodge kan der betales med næsten alle typer betalingskort: Dankort, Visa/Dankort, Eurocard/ Mastercard, Diners og American Express m.v.
Der kan ikke betales med kontanter på Matswani i hverken lokal eller udenlandsk valuta. Dog kan man lave en forudbetaling til Store Verden A/S inden afrejse.

Ekstra opredning

Alle bungalows har to standardsenge. Der kan reddes op til en eller flere personer afhængig af størrelsen på bungalowen.

Fejl og mangler

I vores brochurer, prislister og turbeskrivelser er der mange tusinde oplysninger om f.eks. rejsemål, udflugter, hoteller og fly. Hvis der, til trods for kontrol, har indsneget sig fejl, vil vi gerne have besked herom på adressen Store Verden A/S, Sallingsundvej 10, 6715 Esbjerg N. Vi tager forbehold for enhver trykfejl samt ændringer, som er tilkommet efter trykningen af brochurer og lign.
Til trods for, at alle gør et stort arbejde for, at alt skal være i orden under ferien, kan der opstå fejl og mangler. Opstår der problemer, er det vigtigt, at der rapporteres omgående til nærmeste Store Verden repræsentant, eksempelvis rejselederen, hotelmanageren etc., med henblik på omgående afhjælpning. Hvis korrekt eller tilstrækkelig afhjælpning ikke har fundet sted lokalt på rejsemålet, kan der indenfor 28 dage efter hjemkomsten rettes skriftlig henvendelse til: Store Verden A/S, Sallingsundvej 10, 6715 Esbjerg N.

Flybiletter

Flybilletter fremsendes ca. 10 dage før afrejse. Den rejsende bør selv kontrollere at flybilletterne er udstedt korrekt, særligt at navnet på flybilletten stemmer overens med navnet i den rejsendes pas.

Forsikring

Det gule Sygesikringskort dækker ikke rejser udenfor Europa. Det er derfor vigtigt, at der tegnes en forsikring, der dækker sygdom og hjemtransport. Forsikring kan tegnes gennem Store Verden A/S. Det påhviler kunden selv at fremskaffe dokumentation for sygdom, skade, tyveri m.m. under ferien. Store Verden A/S har ikke mulighed for efter kundens hjemkomst at fremskaffe politirapport, lægerklæring el. lign.

Forsinkelser

Alle transportselskaber gør deres for at overholde de opgivne rejsetidspunkter. Alligevel kan forsinkelser opstå af årsager, som vi ingen indflydelse har på, og for disse forsinkelser påtager vi os intet ansvar. Det er en god idé at bede dem, der påtænker at hente dig ved hjemkomsten, om at kontakte lufthavnen for besked om det rigtige ankomsttidspunkt. Dette kan også ses på tekst-tv.

Forsinkelser eller beskadiget bagage

Hvis bagagen bliver beskadiget eller kommer på afveje under flytransporten, skal der rettes henvendelse til serviceskranken i ankomstlufthavnen for at få lavet en PIR-rapport. Kontakt evt. flyselskabet eller Store Verdens repræsentant for vejledning.

Gæst i et andet land

Som gæst i et andet land er det vores opgave at tilpasse os de lokale skikke. Eksempelvis er aftalte tidspunkter i Sydafrika altid ca. tider. Det hører til sjældenheder at dagsprogrammet starter på det aftalte tidspunkt, ligesom maden sjældent serveres på slaget.

Indkøb i udlandet

Vi påtager os ikke af forfølge sager, hvor en kunde føler sig dårligt behandlet af forretninger eller handlende uanset evt. oplysninger fra rejselederen. Såfremt du ønsker at købe varer i udlandet til senere hjemsendelse, tilråder vi, at du sikrer dig korrekte oplysninger om reglerne for indførsel i Danmark, herunder behovet for særlige certifikater. Vær opmærksom på, at uanset at nogle varer fra visse lande under særlige omstændigheder kan indføres toldfrit i Danmark, vil der normalt altid skulle betales moms.

Informationsmøder

På ankomstdagen til lodgen vil rejselederen eller Store Verdens repræsentant holde informationsmøde. For at få det optimale ud af ferien anbefaler vi alle rejsende at deltage i informationsmødet.

Mødetider

Den på rejsebeviset angivne mødetid er absolut sidste tidspunkt for rettidigt fremmøde på afrejsedagen. Tidspunktet for hjemrejsen oplyses af Store Verdens repræsentant på rejsemålet. Deltager du ikke fuldt ud i arrangementet, men ønsker du f.eks. selv at køre til lufthavnen ved hjemrejsen, skal du i egen interesse kontakte Store Verdens repræsentant umiddelbart efter din ankomst til rejsemålet for at få oplysninger om, hvorledes du skal forholde dig. Desuden skal du senest dagen før hjemrejsen kontakte vores repræsentant for at få oplyst, hvornår du senest skal være i lufthavnen.

Pas og visum

Husk gyldigt pas. Et pas, som udløber under rejsen, er ugyldigt. For rejser til Sydafrika kræves det, at passet er gyldigt i mindst seks måneder efter hjemrejsedatoen samt at der er minimum 2 sammenhængende rene viseringssider. Bestil nyt pas i god tid, beregn mindst en måned. Kontakt derfor paskontoret eller Sydafrikas ambassade, tlf.: 39 18 01 55, for yderligere oplysninger. For danske statsborgere forlanges der ikke visum ved indrejse i Sydafrika.
For udenlandske statsborgere og personer med tjenestepas gælder andre regler.

Den rejsende er selv ansvarlig for eventuelt visum. Undersøg altid i god tid om visum er påkrævet hos det enkelte lands ambassade og i givet fald om det skal udstedes inden afrejse eller ved ankomst. Eventuelle udgifter til visering påhviler den rejsende og er Store Verden A/S uvedkommende.

Rejsebevis

Ved bestilling mere end 60 dage før afrejse: Rejsebeviset med et indbetalingskort til depositum og et til restbetaling fremsendes ved bestilling. Depositum skal betales inden 4 dage fra bestillingen, resten skal betales senest 60 dage før afrejse.
Ved bestilling fra 60 til 14 dage før afrejse: Rejsebeviset med et indbetalingskort fremsendes ved bestilling. Hele rejsens pris betales inden 7 dage fra bestillingen.
Ved bestilling fra 14 til 2 dage før afrejse: Rejsebeviset med et indbetalingskort fremsendes ved bestilling. Hele rejsens pris betales senest dagen efter bestillingen og Store Verden A/S adviseres herom i form af kvitteringskopi pr. telefax 70 10 03 21.
Ved bestilling fra 1 til 0 dage før afrejse: Rejsebeviset med et indbetalingskort fremsendes ved bestilling, eller det lægges til afhentning i lufthavnen, eller det fremsendes via telefax, eller det fremsendes slet ikke. Hele rejsens pris betales samme dag og Store Verden A/S adviseres herom i form af kvitteringskopi pr. telefax 70 10 03 21, eller der betales i lufthavnen. For betalingsbetingelserne i punkt 3 og 4 gælder det, at der skal aftales nærmere fra gang til gang med rejsekonsulenten.

Rejseplan og force majeure

Ændringer i turprogrammet kan forekomme. Små justeringer og mindre ændringer, der ikke væsentligt reducerer rejsens værdi giver ikke kunden ret til kompensation. Ændringer og justeringer, der skyldes force majure og force majure lignende forhold (F.eks. vejrforhold) giver ikke kunden ret til kompensation.

Safari grundregler

• Undgå at blive stemplet som kværulant. I en gruppe tager tingene lidt længere tid. Der er måske en i gruppen som ikke kan gå så hurtigt. Det hjælper ikke at hidse sig op.

• Vær stille på safari. Snak og larm skræmmer dyrene væk. Safari er en stor oplevelse for de fleste mennesker, de andre deltagere ønsker måske at nyde naturen og se dyrene.

• Vis hensyn. Gør eventuelt plads for andre deltagere, hvis du sidder ved et vindue og der er en anden, der gerne vil fotografere.

• Overhold aftalte tidspunkter. Det kan let blive til irritation altid at skulle vente på andre deltagere igruppen.

• Vær åben og vis respekt for lokale kulturer og skikke. På den måde øger du sandsynligheden for at de lokale åbner sig op og du får derved mere ud af turen.

• Kammeratskab i gruppen er vigtigt og alle får en større oplevelse, hvis der er en positiv og glad stemning på safarirejsen.

Specialmad på flyet

Specialanretninger såsom diabetikermad, vegetarmad og diætmad (gluten- eller lactosefri) etc. kan bestilles gennem Store Verden indtil otte dage før afrejsen.

Store Verdens service

Store Verdens repræsentant, (rejseleder, lokalagent etc.) står til rådighed døgnet rundt. Ved ankomst til rejsemålet får du anvist hvordan du kan komme i kontakt med Store Verdens repræsentant (telefonnummer, værelsesnummer, klokke i receptionen eller lign.)

Sæson og deltagerantal

Den rejsende bør tage højde for udsving i klimaet. Vinternætterne i Sydafrika (maj-september) kan være meget kølige. I dagtimerne i Sydafrika kan selv kort tids ophold i solen medføre forbrænding. Forhør nærmere hos Store Verden eller på dmi.dk. Deltagerantallet varierer fra tur til tur og fra sæson til sæson.

Transport på rejsemålet

På de fleste ture indgår en eller anden form for transport. F.eks. mellem lufthavnen og dit hotel eller mellem to hoteller.

Transporten kan ske med bus eller taxa, og Store Verdens repræsentant eller guiden følger ikke altid med i bussen.

Transporten skal ses som en bekvem måde at komme til/fra hotellet på. Det er ikke tænkt som nogen udflugt eller informations-tur..

Vaccinationer

Kontrollér selv, om vaccination anbefales eller er obligatorisk. Henvendelse hos Rigshospitalets Rejseafdeling på telefon 35 37 35 07, hvor du, hvis du har tegnet Europæiske Rejseforsikring, får rabat på vaccinationer eller hos Statens Seruminstitut på telefon 32 68 32 68.

Store Verden anbefaler:

Difteri-tetanus (Stivkrampe)
Hepatitis A (Smitsom leverbetændelse type A)

Store Verden anbefaler altid, at den rejsende kontakter egen læge inden afrejse, for at få foretaget de nødvendige vaccinationer og for at få råd, vejledning og opdateret vaccinationsinformation.

Hvis opholdet kombineres med en rejse til andre egne af Afrika, anbefales det at søge information om forholdende dér og få foretaget de nødvendige vaccinationer. Desuden henvises til Statens Serum Institut og Danske lægers vaccinationsservice.

Store Verden A/S fralægger sig ethvert ansvar for oplysningerne vedrørende vaccinationer.

Vandet

Vandet på Matswani er kildeklart og kan drikkes direkte fra hanen.

Værdigenstande

Hoteller og restauranter påtager sig ikke ansvaret for værdisager, hvorfor det kraftigt anbefales ikke at medbringe for store beløb i kontanter, kostbare smykker o.lign. værdigenstande. Endvidere tilrådes det omgående efter ankomsten at deponere værdisager i boks eller i receptionen.

Værelses aflevering

Ifølge internationale hotelregler skal værelset forlades senest kl. 10.00 sidste feriedøgn.
Værelset skal være klargjort til nye gæster senest kl. 15.00.
Det endelige tidspunkt for aflevering af værelset i forbindelse med hjemrejsen oplyses på rejsemålet. Sker afrejsen sent på dagen, vil der dog oftest være adgang til et fælles værelse, hvor der kan skiftes tøj m.m. inden afgang.

Kontakt

Ring til os på 70 10 03 02 eller skriv en besked og vi vil vende tilbage hurtigst muligt.

Facebook